Madeliefje - Anke Verleysen

 




Madeliefje

 

Mijn madeliefje,

Mijn hartendiefje,

Streel me zoals je dat vroeger deed.

Wees niet langer wreed maar bewaar voortaan

de grond onder je voeten. Ga niet langer tien

stappen naar benee waar ik je nimmer weer zal vinden.

Het leven is leuker met jou aan mijn zij.

 

Mijn madeliefje,

Mijn madre liefje,

Noem me zoals je dat vroeger deed. Geef me jouw zegen

die ik als troost kan inzetten om het grijs uit de uren te weren.

Maak momenten korter en memorabel: Je hebt me beloofd

om de zon nog voor elkaar te vangen en ze daarna als cadeau te verpakken.

We zouden verbranden, maar er niet langer om malen.

De wereld had andere katten te geselen, jij ook.

 

Mijn madeliefje

Mijn madenliefje,

Hoe zorg ik dat je terugkomt voor het al te donker wordt

en jij opnieuw vuur in mijn hoofd kan brengen.

Ontsteek de kaarsen, wees niet langer dood maar hier.

Geef me iets om weer naar uit te kijken.

Laat me aan je warmen.

 

Mijn madeliefje,

Mijn mooie bloem vol krassen,

Laat me je blad niet langer tellen en strepen trekken

als de dagen in mij zijn ondergegaan.

Kom terug als het je belieft,

en anders ook, alsjeblieft.

 

Anke Verleysen

Reacties

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Meest gelezen