Lievevrouwebedstro - Koen Verbeeck

 


Monument van Troost – Vrije Universiteit Brussel

 

Lievevrouwebedstro.

 

Lieve man sta daar niet voor schut en leg je vingers rond mijn steel

Streel me even voor je trekt met een teder teken leg me neer

Ik moet drogen op een heidens altaar van fluweel

Bij leven goden sterrenbeelden horoscopen en zoveel meer

 

Maak me klaar voor de laatste reis. Ik heb geen huis geen bed geen bloem geen zaad

Leg me neer in zoet warm water let op doseer

Ik kan ook in ijs in cake gelei weet te veel van mij schaad

Bewaar me in flessen ondersteboven hang me te drogen leg me neer

 

Ik help bij voorjaarsmoeheid. Vlij je hoofd op mijn kussen een schilderij Caravaggio

Wie niet in sprookjes gelooft moet brandende beukenbossen blussen

Noem mijn naam lik langzaam de stroop van je lippen. Lievevrouwebedstro

 

Mijn bladeren zijn als spaken van een wiel en keer op keer

Ik krijg sierlijke bloemen wit van wat ik was de vorm van een ster die de maan wil kussen

Eet me vul je matras met mij drink me leg me neer.

Reacties

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Meest gelezen